szerda, január 17, 2007

Hát közelg a vizsgaidőszak. Vikikém, én már lassan egy hete automatás kávén élek, és gondolatban visszaidézem a régi szép közös kávézgatásokat. Zsófi, Te nem számítasz unatkozó milliomosnőnek, mert azért jártál a rendelőbe, hogy a teknőceid meggyógyuljanak, és nem azért, hogy unalmadban szórakoztassanak. Hajrá ezerrel a gödöllői vasútállomás burjánzásmentesítéséért!:) Kedves Fermina Daza, ki bújik meg e gyönyörű művésznév mögött? Nagyon titokzatos... Csillag Patrik, hajnal három óra van, itt az ideje, hogy egyél egy herkentyűburgert!
Szóval a vizsgaidőszak előtti gondtalan napok... Mivel otthon cseppnyit sem sikerült foglalkoznom az itteni dolgokkal (ja de, 8 oldalt elolvastam a Dorfentwicklung in Brandenburg c. kiadványból, persze azokat, amelyeken a legtöbb kép van) kissé sürü (ahogy a bakter mondja) mán a program. Szerda, csütörtök és péntek az órákon kívül kiselőadás összeállításból állt, melynek gyümölcsével péntek délután meg is kínáltam kis évfolyamtársaimat a Dorfformen in Brandenburg und Ungarn című, remekbe szabott kiselőadás keretein belül. Elég jól sikerült, de a hadiút nem jutott eszembe németül, így körülírtam, hogy az egy olyan út, melyen katonák lépkednek. Na ez oldott a hangulaton, innentől már mosolygós arcoknak meséltem, ami azért sokat jelent. A német pontosságról és precizitásról csak annyit, hogy mindenki be lett osztva percre pontosan, hogy mikor kerül sorra, és mikorra kell befejezni a kiselőadását. Így a tervek szerint 17:45-re kész is lett volna a csapat... Háromnegyed nyolckor támolyogtunk ki az előadóból. No comment, édes gyerekem! Péntek este, szombat este és vasárnap egész nap beadandót írtam, meg a hozzátartozó prezentációt, amit végül meg se kellett tartsak, csak a beadandót kellett leadni, aminek ezúttal azonban nagyon örültem. Szombaton napközben pedig kedves paprikamániás angoltanárunk vezett körbe bennünket ikszcséjndzs sztyúdenceket Bernauban. Mikor ezt a német pajtásaimnak mondtam, csak annyit kérdeztek, hogy és mit ott megnézni? Hát igen. NDK kisváros, de a paneleket új homlokzattal látták el, ami a főépítész szerint (ő vezetett minket körbe) igencsak látványos. Szerintem meg olyan semmilyen. A babakék és bugyirózsaszín csodák közt azért elő-elő bukkant egy-egy Fachwerkhaus, így elviselhető volt az egész.

Ami Bernauban értékelhető: Piactér

Fachwerk I.

Fachwerk II.

Mindenesetre ismét megbizonyosodhattam arról, milyen jó ízléssel lettek a németek megáldva. Ezután egy Bauhaus stílusban épített iskolát tekintettünk meg, itt is százszor elmondták, hogy mekkora műremekben járunk, és hogy milyen jelentőségteljes ez az épület. Nem akartam őket lelombozni, hogy az előadóba érve tisztára a Gorkában éreztem magam, a folyosók pedig szintén erős gödöllői kolihangulatot árasztottak. Na jó, mondjuk ez a '30-as években épült, szóval igazságtalan vagyok.

Bauhaus stílusú iskola

Na ezután olyan dolgokat néztünk meg, melyekért a fél vesédet is odaadnád Dafi, ha nem az egészet! Először egy ex német kaszárnyába kalauzoltak el bennünket, melyet később természetesen a szávjetszki szájúz használt. Iszonyatosan nagy termeket néztünk meg, amik teljesen ugyanolyanok voltak, és mindemellett töküresek is. Kiderült, hogy a hadsereg korábban egyenruharaktárnak építette ezt a nyolc eszméletlen nagy épületet, de már egy egyenruhát se láttunk. A jövőben beltéri játszóteret szándékoznak itt kialakítani.

A kaszárnya kívülről

A kaszárnya belülről

Ezek után pedig tényleg érdekes helyre vezetett utunk, mégpedig egy a nyolcvanas évek közepén épített atombunkerba. Tényleg érdekes volt, és miután felismertem a kiállított tárgyak közt a nálunk VFK 66 (mire jó, ha az ember éveken keresztül résztvevője a Polgári Védelem vetélkedőinek) névre hallgató vegyi felderítőkészletet, az egyik ottani vezetőnk mellém szegődött és végig be nem állt a szája. Így tényleg érdekes dolgokat tudtam meg, az egyetlen probléma a rettenetes szájszaga volt. Üres szavak helyett beszéljenek azonban a képek.

A bunker bejárata

VFK 66

A vezérlőterem

Csak Neked Dafi

Életképek az NDK-ból

Nico és Aga

Ízléses '89-es Trabi naptár és én

Miután hétfőn mindent leadtam, és az előadásomat nem kellett megtartanom, végre utazgathattam egy kicsit. Amióta ismét itt vagyok, ez még nem fordult elő. Szóval a varázskört csináltam ismét végig (EW-Strausberg-Erkner-Berlin-EW). Berlinben persze felugrottam Jacobhoz, mivel Justynával idén még nem is találkoztam, s ezazlkalommal is elfogyasztottunk egy-két Starot. A kilátások: hihetetlenül szar a vizsgaösszeállítás amit kaptam (változtatásra nincs mód, úgyhogy visszasírom a Neptunt), jövő héten három vizsga (természetesen a két legnehezebb közte van), majd hetenként egy, aranyos,nem? Nemám szépen elosztva... Szóval, ha a jövő hetet túléltem, már minden menni fog. Ma angolt tanultam, holnap és holnapután természetvédelem, szombaton angol, vasárnap lápászat, hétfőn a lápászat vizsga után ismét angoltanulás, kedd angol vizsga, majd termvéd tanulás a csütörtöki termvéd vizsgáig. Szerinted? A pihenést majd a péntek és a vasárnap este jelenti, pénteken ugyanis Christianékhoz vagyunk hivatalosak kártyázni, vasárnap pedig Justyna pierogit főz. Csütörtök este pedig valószínüleg agyhalottként fogok gügyögni az ágyikómban valami teljesen zagyva keveréknyelven. Bár ott tartanánk már... Mindezek után a rákövetkező hétvégén valami kirándulást tervezek a természetbe. Éljen a vizsgaidőszak!

9 Comments:

At 21:22, Blogger Ottó Barbara said...

Szia Mókuli!

Na már nagyon hiányoltalak! Micsoda csoda helyeken jársz Te...:) És persze Trabi mindenhol. Remélem hasznát tudod majd venni az angol kisokosnak, de ha nagyon nem, akkor szólj és küldök egy másik összefoglalót emilben! Ügyes legyél! :)

Puszi: Borbi

 
At 23:03, Anonymous Névtelen said...

Ha túl leszel már mindenen, akkor vedd elő a "fekete könyvet", a megfejtést benne megtalálod...
:-))

 
At 14:31, Anonymous Névtelen said...

Szijja D. Eger!

Orulok, hogy vegre Te is irtal!
ne tudd meg milyen rossz napom! Kepzeld tegnap egesz nap alkoholizaltunk, mert unnepnap volt a faluban, pontosan 11-kor kezdtuk. Tudod mit isznak ezek? Palinkat vmi mistela nevu piaval bekeverve! Borzalom-vagyis finom:-))-, a hatodik ilyen adag utan hagytam abba a szamolast, vhogy hasonloan mint amikor a godolloi HEV-megallos eset volt. Huhh, es delutan 4-kor mar le kellett pihennem, nem ment vacsorahoz csatlakozas. Majd egy ora szunditas utan felkelven csatlakoztam a barba meno tarsasaghoz! Ez meg en sem hitam volna, pedig azert Godollon megvolt az alokepzes:-))
Most pedig azt gondolom, soha tobbet nem iszok alkoholt:-)))
Sok sikert neked a vizsgakhoz!
Most pedig megyek kipihenni a tegnapot!

O-pille

 
At 14:32, Anonymous Névtelen said...

O, asszem sikerult nemi helyesirasibeli pontatlansagot belevinnem, remelem ettol meg ertheto.
Elnezest, masnap van...

 
At 15:52, Anonymous Névtelen said...

Szia Drága!

Örülök, hogy zajlik az élet körülötted, Kína összes termését a vizsgákhoz!

Puszillak:
Kata

 
At 19:04, Anonymous Névtelen said...

Szia!

Remélem a Trabit már biztonságba helyezted a vihar elől! :)
Nagy raklappal a vizsgákhoz!

 
At 20:49, Anonymous Névtelen said...

Csokoládé Kottantyú!!

ELnézést, nagyon rosszul jött ki a visszautazásod, sanálom nagyon, hogy nem tudtam elköszönni. Viszont sikerültek a vizsgáim, meg sikerült beadni a magasvasbeton házit is (egyetemi éveim legnagyobb munkája volt, 110 oldal a/4-es kézi számítás és 2 a/0-as rajz), már csak a vizsga maradt hátra belőle ami jöv kedden lesz, maga Dr. Pintyőke Gábor fog szóbeli vizsgát kicsikarni belőlem. A vizsga anyaga legalább akkora, mint a házi belőle, úgyhogy már 3 napja tanulok rá (képzelheted mennyire fosok, ha még a véges vizsgára is csak 3 napot tanultam...), viszont ha ez a vizsgám sikerül, akkor egyrészt mehetek síelni (máskülönben ugrott a síelésem), másrészt már "csak" az államvizsga van hátra köv félévben és wörkaholik mérnök lesz belőlem.
De ahogy hallom neked is szép, nyugis napjaid lesznek, de ahogy Sandy mondaná: "-Gyerünk SpongyaBob, sikerülni fog!"
Télleg, matricát tudtál szerezni a rendszámtáblára, vagy kezdjek fotosoppal bűvészkedni?
Remélem a kutya jól van (tudod milyen a névmemóriám, elnézést, hogy nem ugrik be a neve, tom valami lány neve van, talán LULU!?) és ki fogja bírni a következő Kotimentes időket.

Csapolt Kozelt mindenkinek!!! z

 
At 11:45, Anonymous Névtelen said...

Csillagom, ugye nem kapott fel az orkán, és vitt el a Totó kutyussal együtt? :)

 
At 18:04, Anonymous Névtelen said...

Na tessék, Toto kutyus Katának is eszébe jutott :)
... Koti ha nem kaptad meg privát leveleimet szólj!

Örömmel jelentem, hogy statikai számításaimat nem csak megcsináltam, de még értem is :) :) :)...na jó, az összes létező egyszerűsítést igénybe vettem, szóval a német és japán statikusokat nem veszélyeztetem ;)

Mindenkinek hajrá! Már csak egyet kell aludni a vizsgaidőszak végéig! (ami 2 hét múlva várható) :)

Pusszantás;
Zsaufi

 

Megjegyzés küldése

<< Home